Dag 18 Langkawi batik workshop

4 augustus 2011

Dag 18 Langkawi batik workshop
Vanwege het slechte weer van gisteren en de slechte recenties van eerdere groepen besluiten we niet te gaan snorkelen. Het zou weer een hele lange (reisa)dag worden en daar hadden we niet zo'n zin meer zin zeker omdat het waarsxchijnlijk niet zo mooi zou zijn.
-later bleek dat het wel heel prachtig was, maar ja je kunt toch niet alles-
We gaan met de kinderen batiken. In een klein fabriekje kan jeje eigen batik schilderijtje maken. Er zijn een soort van kleurplaten voorbewerkt en de was zit er al op. Aan een lange tafel gaan we ze inkleuren met de batikverf. Dit geeft de meest mooie resultaten en het blijkt helemaal niet moeilijk te zijn. Alle reslutaten zijn heel kleurrijk, alleen moeten we thuis de kleur nog fixeren en de was eruit koken.
In de middag blijven jasper en joris met een aantal anderen op het strand spelen en huren Jeroen en Jacqueline samen met Patrick een scooter en gaan het eiland doorcrossen op zoek naar een aantal caches, wat goed lukt want met 5 founds zijn we hier heel tevreden.
Het is overigens in dit soort landen wel heel anders om eens goed rond een boom te kijken. Je weet niet welke insecten of slangen er onder de steen huizen die jij denkt te moeten verplaatsen om het doosje te vinden.
Een beetje later als gepland maar gelukkig net nog niet in het donker komen we terug. Helaas we kunnen de scooter niet meteen terug brengen want het zonnetje is zojuist ondergegaan en vanwege de ramadam ligt dan even alles stil want er moet gegeten worden. De jongens zijn al lang blij want nu kunnen zij ook nog even een stukje achterop.
Samen met JaipeD en GeoBink3 gaan we eten bij de cactus, waar we gastvrij worden ontvangen en volgens mij ook een voorkeursbehandeling genieten. jasper laat eens goed zien wat een puber allemaal kan eten, maar bij Joris gaat het even wat minder, wrs te veel zon gehad en te weinig gedronken. hij laat zijn blackpeppersaus weer achter in de tuin :(