Dag 15 Penang

1 augustus 2011

Met een klein deel van de groep gaan we een tourtje maken met een gids. We gaan de Penaghill op. Waar we eerst berichten kregen dat dat lang wachten zou zijn e wel 45 minuten met het treintje. Blijkt dat er juist in april een nieuw treintje in gebruik was genomen die in 10 minuten boven is en omdat het maandag morgen is bestaat er ook geen wachtrij. we zijn dan ook zo boven en hebben alle tijd om van het uitzicht te genieten. Helaas is het wel wat mistig, dat blijkt te komen omdat in indonesie de boeren sommige stukken land platbranden om er wer vanalles op te kunne verbouwen.
We drinken in een britse tuin nog koffie met een scone en dan gaan we weer naar beneden, we halen het treintje net op tijd.
dan gaan we naar het grote chinese tempelkomplex kek lok si. Daar voor moeten we eerst een stuk ophoog klimmen door een smal steegje wat helemaal vol is gebouwd met souvenier winkeltjes. Onze gids heeft ons al gewaarschuwd dat de kwalitiet van de spullen sterk te wensen over laat dus we proberen niet in de verleiding te komen.
Eenmaal boven is het prachtig. We lopen door de poort van wijsheid, wie weet waar het goed voor is. rischten onze aandacht op Boedah en doen nog wat aankopen welke ten goede komen van het onderhoud van de tempel. ook doneren we een dakpan waar we onze naam op schilderen en een wens op zetten. Uiteraard vragen we hier ook de inzegening van Boedah voor.
Op de weg naar beneden zewichten we toch voor weer een angry bird en een pet voor Joris waarvoor we flink onderhandelen.
Op de terugweg stoppen we nog bij een batikfabriekje en proeven we de beroemde penang white koffie met allelei smakkjes maar we worden er niete cht heel wild van en kopen dus niks.
Dan komen we weer bij het hotel en duiken heerlijk het zwembad en de zee in. Gelukkig zien we geen kwallen en de zee is zelfs warmer dan het zwembad.
Inde avond gaan we naar het Hard Rock cafe welke we natuurlijk niet over kunnen slaan. We genieten van een legendary burger en delen met vieren een hot fudge browny en zelfs dan krijgen we hem bijna niet op zo groot is deze.
Weer bij het hotel maken we nog een kleine nachtwandeling langs de zee en vinden de meest mooie schelpen die je in nederland allen kunt kopen en niet zelf langs het strand zult vinden.