Dag 14 Penang

31 juli 2011

Omdat we zoveek drukke dagen achter de rug hebben besluitne we er een rustige ochtend van te maken zodat de kids ook even lekkker kunnen zwemmen.
Jasper wordt weer helemaal fris en fruitig wakker en voelt zich helemaal niet ziek meer.
Jeroen gaat in zijn eentje een vlindertuin bezoeken. Wat leuk is maar eigenlijk een beetje tegenvalt in de verhalen die hij ervan had gehoord.
Als hij terug komt gaan we lunchen en komen uit bij een klein banketbakkertje tegenover the Cove waar Glenn woont. Dit omdat de foodcoord nog gesloten is en blijkbaar alleen 's avonds open.
Dan nog even een uurtje rusten/lezen/zwemmen en dan gaan we naar het oude stadsdeel van penang.
Met de hoteltaxi laten we ons naar de slapende Boedha brengen. Wat een imposant gebouw, we zien daar ook weer andere gropesleden en we besluiten met en klein groepje verder door te gaan.
met de bus gaan we verder de stad in en aan het begin van het centrum stappen we uit. We lopen eerst door het chinese del van de stad waar we zien dat ze overal een soort offrevuurtjes aa het aansteken zijn. Grote bergen paier met kalenderblaadjes, wensbriefjes en nepgels samen met koekjes en snopejes worden in brand gestoken. later komen we er achter dat het de eerste dag van de 7e maand van de chinese kalneder is en dat er om de boze geeste te verdrijven die vuurtjes worden aangestoken. even later komen we langs een hele mooie grote moskee en daarna begint het indiase gedeelte van de stad.
Hier hangt weer een heel ander sfeertje. We lopen door en komen uiteindelijk bij ford Cornwall aan. Joepie hier is weer een cachje te loggen.
Het begint inmiddels al laat te worden en tijd om wat te eten te zoeken. omdat we mope zijn van het slenteren zoeken we iets dichtbij. We belanden bij een Indiaas vegetarisch restaurant Woodlands (ja inderdaad dezelfde naam als een hotel waar we hebben gezeten in de Teman Negara). van de menukaart snappen we echt helemaal niks en op de gok bestellen we een aantal gerechten, de eigenaar vind het wel grappig en zet er nog de specialty van de dag bij. Uiteraard krijgen we de hele tafel nier leeg maar we kunnen heerlijk eten.
En we hoeven uiteindelijk minder dan 50 ringit af te rekenen (ongeveer €12,50) wat een berdragen voor zulk leuk eetavontuur.
We gaan met de bus terug naar het hotel wat uiteindelijk at langer duurt dan gepland dus de kids liggen er weer laat in.