dag 6 Melaka tour

23 juli 2011 - Taman Negara National Park, Maleisië, Maleisië

Vandaag kiest de hele groep om mee te gaan met de citytrip naar Melaka.

Met de trishaw een fietstaxi (fiets met zijspan) welke bont versierd zijn met plastic bloemen en kerstlampjes en tevens voorzien van een flinke geluidsinstalatie die ze om het hardst aan zetten.

Eerst gaan we een traditionele woning in de kampung bezoeken. De troste eigenaar laat zijn woning zien, welke is opgesmukt met veel pracht en praal het lijkenwel princessenbedden. Maar ook de keuken en de badkamer waar modern en oud hand in hand gaa.n

Dan naar het stadhuys welke nog stamt uit de Nederlandse tijd. Ook in het museum vinden we nog veel nederlands geschiedenis. Het is vandaag wel een bloedhete dag en het zweet stroomt met dikke stromen uit de porien. Verder gaan we nog naar een uitkijk post waar een nederlandse begraafplaats met oude grafschriften te zien zijn.

Dan een stukje lopen door de brandende hitte naar een chinees restaurant, waar we eerst flink schrikken van de geur die er hangt (trassi) maar later toch weer een heerlijke maaltijd voorgeschoteld krijgen. Waar we eerst denken niet veel honger te hebben gaan de lekkere hapjes er toch weer goed in.

Verse vis/garnalen en kipgerechten voeren de boventoon, uiteraard begeleid door nasiputi en noedels.

Na de lunch gaan we met de rondvaartboot weer terug naar het hotel. Ondertussen zien we langs de kant nog een aantal enorme varanen.

Bij het uitstappen lopen we met een Patrick van JapieD nog even naar een cachje toe, wij konden hem gisteren niet vinden maar vandaag zag Jacqueline de dop op de paal meteen als cachelocatie. Weer een geopuntje gescoord.

Dan is het tijd om te zwemmen en Jasper geniet van een kleine siesta.

Om 18 uur gaan we met 12 man van de groep incl Karen de reisleidster en William de gids naar een locale foodcorner om bij de stalletjes met uitleg van de gids te gaan eten. Omdat we niet weten wat we gaan krijgen mogen de kids eerst eten bij de McDonalds.

Dat vinden ze zeker geen straf en de hamburgers gaan er dan ook goed in.

Er is een bazar langs de foodstore en met een paar ringit in de hand worden de handelstechnieken flink getrained en hebben ze allemaal weer een nieuwe schat gescoord.

Als toetje nog een ijsje bij de Mac. Dan gaat het grootste gedeelte van de groep met de taxi terug naar het hotel. Patrick en jacqueline gaan te voet terug het is tenslotte nog geen 2 km en het is lekker om even de benen te strekken en wat te bewegen. Onderweg nog geprobeerd een cache te vinden maar et is te druk en te donker en te veel afwijking op de gps (0-punt midden in het water).

Het is een leuke wandeling waarbij we weer over het pleintje bij het stadhuys komen. Deze staat vol met trishaw geheel versiers met fel knipperende verlichting het lijken wel kermis attracties.