dag 7 Melaka-olifantenopvang-Taman Negara

24 juli 2011

Er stond ons een lange reisdag te wachten. Al om 8 uur moesten we in debus zitten.
Via Kuala Lumpur rijden we naar de olifanten opvang waar olifanten uit het wild die mensen bedreigen worden opgevangen en voorbereid om weer uitgezet te worden. Ze worden dan uitgezet in de Taman Negara een van de nog grootste ongerepte regenwouden.
Onderweg gaan we lunchen, Joris kiest ervoor om bij KFC te eten. Jeroen, Jacqueline, Jasper, Karen en William gaan aan de overkant van de straat bij een localfoodcorner eten. We hebben daar weer heerlijk gegeten nu echt Maleisische locale gerechten. Je kon kiezen uit witte of gebakken rijst en daar uit vele gerechten kiezen wat je er bij wil eten. Er was oa een heerlijke salade van komkommer en ananas.
Om 13 uur komen we aan bij de olifantenopvang. Nadat we eerst een video hebben gekeken over het werk wat ze doen gaan we naar de olifanten.
De kinderen kunnen niet wachten om met de olifanten het water in te gaan. Er blijkt eerst nog een show gegevn te worden, dan kan je een rondje op de olifant rijden. Omdat de olifanten moe zijn gaan de grote olifanten niet meer het water in maar mogen de kinderen met 2 kleine olifantjes spelen in het water.
Dat bestaat eruit dat er 1 of 2 op de rug gaan zitten en dat ze met zn allen de berijders nat spetteren. Grote pret voor mens en dier.
Ondertussen begint het flink te rommelen (onweer) en even later ook een bnuitje regen, hebben de ouders ook een kleine verfrissing.
Na 2 uurtjes gaan we weer de bus in en vervolgen onze weg.
Om 17.30 een korte break waar we met zn allen bij de pizzahut gaan eten. Joris is door het dolle heen, in 2 dagen heeft hij het rijtje kompleet
-McDonald, KFC en pizzahut.
Daarna nog een uurtje of 2 rijden en we komen aan bij het hotel.

1. A.J. Schild:
    25 juli 2011
    ik heb intussen al jullie reisverslagen gelezen ik geloof niet dat jullie je hoeven te vervelen, leuk dat je af en toe nog een cache mee kan pakken.
    geniet ervan,
    groetjes ineke en ton
  2. wendy:
    25 juli 2011
    McDonalds, KFC en Pizzahut ???? Daar had je toch niet voor naar Maleisie hoeven te gaan ;-)

Wij gaan het vandaag doen met gebakken aardappels (a la Marco), erwtjes/boontjes en lekkere hollandse speklapjes