dag 8 Taman Negara

25 juli 2011 - Taman Negara National Park, Maleisië, Maleisië

Na een lange busreis gisteren kwamen we aan bij het hotel. Het was een noodoplossing want wooland was even volgeboekt omdat er zoveel djoserreizen tegelijkertijd aan het reizen zijn. Wat we hebben begrepen zijn alle Thailandreizen geannuleerd vanwege onlusten en zijn er veel mensen daarvoor in de plaats naar Maleisie gegaan.
Het bleek echter niet zo'n geweldig hotel en na een nachtje konden we gelukkig overstappen naar het oorspronkelijk geplande hotel. Tot grote vreugde van de kids want daar is een zwembad.
Maar na het onbijt gaan we eerst de canpywalk doen. Dat is de langste touwbrug tussen de bomen van de wereld. 500m touwbrug op 40 m hoogte door de jungle. Super spannend leuk maar helaas weinig dieren of vogels gezien dat vond ik een beetje tegen vallen, maar de natuur was prachtig.
De wandeling ernaar toe was al een hele belevenis. de gids die ons de weg wees liet verschillende planten en dieren zien. Zoals de wilde gember die ook prima dienst doet als plek waar je water uit kunt drinken, bladeren die het bloeden helpen te stoppen als je bent gebeten door een bloedzuiger en ook bladeren die ze als schuurpapier gebruiken.
Helaas zag Jacqueline een boomwortel over het hoofd en verzwikte haar enkel (au).
De echte bikkels waaronder Jeroen gingen nog wat verder de berg de berg omhoog voor een prachtig uitzicht. het koste veel zweet en het uitzicht was wel mooi maar viel toch een klein beetje tegen. De berg afdalen was ook og een hele klim en uitputtingsslag maar daarna gingen we met het bootje terug naar het startpunt waar we ook een heerlijk lunch hebben genuttigd.
Toen snel terug naar het hotel om de koffers mee te nemen naar het volgende resort. We hadden daar de kamerdeur nauwelijks open of de zwembroeken gingen aan en er werd met veel plezier het zwembad ingesprongen.
Later hebben we langs de kant van de rivier op een dijvend restaurantje lekker gegeten. locaal en westers eten was er te krijgen en Joris heeft heerlijk genoten van een pannenkoek.
Voor de verandering was het een keertje niet zo laat en konden we nog gezellig een spelletje doen in de lobby. Onder tussen nog even met oma pp msn en haar via de webcam wat cicaks laten zien.
Dan is het toch weer echt tijd om te gaan slapen.