Dag 9 Taman Negara

26 juli 2011

Vandaag even lekker uitslapen. Gelukkig was er geregeld dat het ontbijt een uurtje langer duurde zodat we om 9.30 uur nog konden ontbijten.
Lekker een ochtendje niks op de planning. Helaas vonden ze dat het nu het zwembad een schoonmaakbeurt nodig had, dus zwemmen was er niet bij. Met een groepje wel even de cache gaan loggen die hier vlak bij ligt en meteen de was afgegeven bij de laundry en wat boodschapjes gedaan, zoals voldoenden water en wat cola inslaan. En een koekje gaat er  af en toe ook wel in.
Dan een snellen lunch aan de rand van de rivier en dan gaan we met 2 bootje varen. De opzet is om naar de orang asli te gaan ( de aborigionals van hier ) het is een batik dorp.
De gidsen hebben bedacht dat het erg leuk is om de toeristen nat te spetteren en dat merken we. De bootje varen behoorlijk snel en een spatel en een hand in het water zorgen voor hele vloedgolven. gelukkig waren we erop voorbereid en zaten de tassen in plastic zakken en hedden we zwemkleding en sneldrogende kleding aan.
De orang asli lieten ons zien hoe ze vuur maken en hoe z een blaaspijp met de pijltjes maken. later mopgen we het ook zelf proberen maar het beertje waar op geschoten wordt wordt toch maar 1 keer door ons geraakt. ik denk dar wij honger zouden lijden.
Hierna varen we nog een stukje verder naar een strandje waar je met een liaan het water in kan slingeren, grote pret natuurlijk al zag je wel dat na een tijdje de armspieren moe werden dus voordat er echt ongelukken gingen gebeuren zijn we er maat mee opgehouden.
Dan grote schrik, Joris zijn sandalen kwijt en nergens te vinden.
De gids zegt dat we het aan de andere boot gaan vragen die al wat eerder waren vertrokken, gelukkig bleken daar wat verstekenlingen aan boord te zijn.
De kindren vonden ht een superdag vandaag en wij natuurlijk ook.
Vanavond gaan we een nachtwandeling door de jungle maken.

1. Jacqueline:
    26 juli 2011
    Jullie maken wel heel bijzondere en leuke dingen mee. Ben benieuwd naar een verhaal over de nachtwandeling in de jungle.
    Wanneer komen er weer foto's?
    Veel plezier nog.
  2. Yvonne:
    26 juli 2011
    super vet verhaal . ben ook benieuwd naar de nachtwandeling in de jungle. veel plezier daar.