Dag 11 Taman Negara- Cameron highlands

28 juli 2011

Er staat vandaag een lange busreis op het programma al om 9.30 uur moesten we present zijn. Het chauffeur had goed nieuws voor ons hij wist een kortere weg zodat de reis wat minder lang zou duren.
Onderweg nog even een spontane stop bij een palmoliefabriek zodat we een snelle blik konden werpen op de vruchten. Helaas kregen we het niet geregeld dat we binnen mochten kijken. Even later stoppen we nog even bij een rubberplantage waar je goed kunt zien hoe de rubber uit de bomen wordt gewonnen.
Een paar meter verder stond een durian kraampje. Een van de reisgenoten bleek het met de chauffeur over durian het hebben gehad en moest hier dus even proeven. uiteraard nam Jacqueline ook een hapje. Een bijzondere smaakervaring, niet echt vies maar ook niet echt lekker.
Dan gaat de reis weer verder, we stoppen in een klein stadje waar de meesten voor de KFC kiezen en wij erlangs bij een chinees kraampje wat eten. door de busreis hebben Jasper en Joris geen honger en eten alleen wat witter rijst, Jeroen heeft een lekker hapje van nasi met zoetzure saus met kip. jacqueline geniet van een lekkere bak soep, en verder gaat de reis.
Dan beginnen de problemen de chauffeur mist een afslag rijd een rondje komt weer bij het restaurant en wordt op weg geholpen door de andere chjauffeur mist dan weer de afslag ( duidelijk op de gps te zien ) en maakt een enorme omweg waardoor de reis zeker 2 uur langer wordt.
hier zijn we niet blij mee.
Jasper voelt zich inmiddels best wel beroerd en blijkt ook flink koorts te hebben. hij blijft in het hotel en krijgt een pizza met roomservicewelke toch goed smaakt want hij eet hem helemaal op.
Wij gaan met het grootste deel van de groep eten bij Jasmine Cafe. Deze is geheel in oranje met de nederlanse vlag. Het blijkt dat de chinese eigenaar in Assen jarenlang een chinees restaurant te hebben gehad, hij praat dan ook nog heel redelijk nederlands, een bijzondere ervaring. Het eten is ook erg goed en we genieten met volle teugen.
We bestellen zelfs een toetje bestaande uit de aardbeien die vollop worden gekweekt in de cameron highlands. Helaas zijn de aarbeien toch van een hele andere smaak dan in nederland, veel harder en zuurder dus toch wel een stuk minder lekker. Maar we genieten er toch van.