dag 13 cameron Highlands/Penang

30 juli 2011 - Langkawi, Maleisië

We moeten al vroeg in de bus zitten. jasper heeft niet zo'n goede nacht gehad dus we hopen er het beste van en we besluiten bij aankomst in Penang met hem naar de dokter te gaan, vooral omdat de koorts wel erg hoog wordt en al een paar dagen duurt.
Rond de middag komen we aan bij het orang oetang eiland. gelukkig kunnen we er naar toe omdat het heeft geregend, dit kon de vorige groep niet omdat het rivierwater te laag stond. met een bootje varen we naar het eiland. het is een opvangcentrum voor de orang oetangs, kompleet met couveuses en al. De apen worden in alle stadia opgevangen en verzorgd met als doel ze weer uit te kunnen zetten in het wild.
Een vertederend beeld de babietjes, peuters en kleuters. Maar ook de wat grotere die klimles krijgen en dan natuurlijk de grotere die zich al bijna  niet laten zien.
Bij de kleuters is er een die in de gaten heeft dat een deurtje een beetje los zit en dat hij die wat open kan duwen. hij speelt dan ook een kiekeboe spelletje met ons door steeds zijn snoetje en hand door de spleet te duwen. Gegukkig is Jasper ook mee kunnen gaan en krijgt hij er wel wat van mee.
De rest van de tijd in de bus slaapt hij veel.
Aan het einde van de middag komen we in het hotel aan. Een prachtig hotel aan de zee. Het is zaterdagavond en er is een buffet met bbq.Omdat we allemaal moe zijn besluiten we bij het hotel te eten wat allemaal heerlijk was.
Meteen bij aankomst ga ik met jasper naar een kliniek om een dokter te bezoeken. Het is een klein Indiaas kliniekje met een vriendelijke dokter die goed engels praat.
Jasper blijkt toch een maagdarmontstekeking te hebben en krijgt een antibiotica kuurtje en de overige rattaplan zoals, paracetamol, immodium en ors maar dat hebben we allemaal zelf bij.
We zij allemaal moe van de reis en gaan op tijd naar bed.