dag 4 Kuala Lumpur-Bukit Melawat-Kuala Selango

21 juli 2011 - Kuala Lumpur, Maleisië

dag 4 Kuala Lumpur en omstreken

Aangezien we blijkbaar onze slaap hard nodig hebben, hadden we ons ontbijt bijna verslapen. Nadat we snel ontbeten hadden even ons caffeine -gehalte verhogen bij Starbucks om de hoek, Joris ging mee om zijn choco-gehalte even op te vijzelen. Toch was de koffie niet zo warm, misschien omdat we small hadden gepakt i.p.v. extra large.
Om 12:00 uur ging het programma weer van start. Eerst naar een Hindoe tempel, met het grootste beeld van de..........hindoe god (even nog Jasper vragen). Maar voordat het zover was eerst tradioneel Indias eten op een bananenblad met rijst een daarboven, diverse groente-porties (smaak van normaal tot pedis). Daarnaast ook soep maar een slokje was ik ervan overtuigd dat ik volleerde draak zou zijn geweest als ik deze helemaal zou  hebben opgedronken. Hierna gingen het Hindoe heiligdom bezoeken, 272 tredes omhoog naar een grot met diverse gebedsplaatsen voor de Hindoe. Dat dit nu ook een toeristische attractie is geworden, schijnt ze niet te deren. Hierna ook weer 272 tredes omlaag. Jacqueline heeft al stijve spieren, ik moet morgen maar eens voelen hoe het ermee staat.
Nadat we weer een stukje met de bus hadden gereden kwamen we bij Bukit Melawati een heuvel waar nog oude koloniale Nederlandse invloeden te zien waren. Waarbij oa een vuurtoren en een aantal kanonnen. Maar voor de kinderen was toch wel het hoogtepunt te voeren van de Silver Leafaapjes. Bovenop de heuvel kochten we het voor een soort boontjes waar de aapjes gek op zijn. Overal komen ze vandaan en als je niet oppast pakken ze een heel bosje boontjes ipv 1 voor 1. Veel leuke foto's zijn er gemaakt en de kids wisten niet van ophouden. Overal zaten de apen, op je hoofd schouders en gezelig naast je. Sommige kids moest even wennen maar al snel was het een groot feest.
Toen naar de laatste attractie: vuurvliegjes bekijken op een bootje in het donker in Kuala Selango. Hiervoor moest het natuurlijk donker zijn dus eerst een feestmaaltijd in een restaurant aan de oever van de rivier: verse vis, inktvis en krab, daarnaast ook nog rijst, groente en kip. Hierna gingen we naar de vuurvliegjes toe, de chauffeur zorgde er zeker voor dat het donker was, hij verdwaalde zelfs twee keer. Op de gps hadden we eigenlijk al opgezocht waar we zouden moeten kunnen  zijn maar zeker weten deden we dat niet (later bleek dat we vlekkeloos de chauffeur naar de juiste plaats hadden kunnen leiden). Met de hulp van een collega,die ons kwam opzoeken en voor hem ging rijden kwam alles toch goed. Rustig op een bootje kijken naar knipperende vuurvliegjes, heel rustgevend. Dit was de einde van de dag, nadat we de chauffeur nog een fooi hadden gegeven , nog een extra fotomoment gekregen om de Petronas towers, met verlichting te fotograferen. Hierna snel naar het hotel om te gaan slapen en op te ruimen, morgen naar een nieuw hotel in Melaka.